dinsdag 19 augustus 2008

La integracion

Het was weer een schitterend weekend. Vrijdagavond (uiteraard) naar Terreque met een hele groep buitenlanders; alle buitenlanders over heel Colombia zijn in het weekend naar Ibague gekomen voor `La integracion nacional` van IAESTE, de internationale organisatie die ook ons wegwijs maakte in Ibague.
Zaterdag ben ik samen met Ruben en Sam en Rubens Colombiaanse ouders een berg gaan beklimmen hier in de buurt, La Martinique. Het was een stevige wandeling en vanop de top hadden we een heel mooi uitzicht: Aan de ene kant Ibague omgeven door beboste bergen, en aan de andere kant een heel ander landschap, veel bergen maar zonder enige begroeiing. Wat mij verbaasde was dat er boven op die berg een dorpje gevestigd was.( de top was een wandeling van 3 uur op een paadje waar geen auto kan rijden)Ze waren er zelfs aan het voetballen! Dat was wel grappig want elke keer de bal buiten was rolde die half de berg af en moesten ze hem gaan zoeken. In een huisje-als ik al het woord huis hiervoor mag gebruiken- vol kippen en kindjes en een hondje kregen we een niet zo lekker maisdrankje aangeboden dat ik uit beleefdheid toch maar probeerde op te drinken. Ik wou graag fotos trekken maar heb het dan toch maar niet gedaan omdat ik dat nogal voyeuristisch vond, maar toen we vertrokken begonnen de bewoners zelf onbeschaamd en ostentatief fotos van Sam, Ruben en mij te trekken. Dat gebeurt nog wel vaker trouwens dat ze fotos trekken van ons, 'vreemdelingen'.
Zondag hebben we dan aangesloten bij de Integracion. We konden kiezen tussen paardrijden en bergbeklimmen, en dat paard dat zag ik niet zo zitten dus ben ik met een klein groepje gaan klimmen. De rots was een 15 meter hoog en het was wel een uitdaging, ik ben bijna boven geraakt.
S Avonds was het tijd voor een groot Colombiaans fenomeen: de Chiva. We hadden er al veel gezien maar het nog nooit zelf gedaan. Een chiva is een felgekleurde bus zonder stoelen, zonder ramen en met luide muziek, zeg maar een rijdende discotheek. Iedereen was goed voorzien van Aguardiente dus de sfeer zat er goed in. Na een uurtje rijden dropte de bus ons aan Terreque.
Maandag was dan de laatste IAESTE-activiteit: Raften in Melgar. Dat was best wel tof want de omgeving was heel mooi.
Fotos volgen...

3 opmerkingen:

aaike zei

dag lieve nele,


ik zie dat je daar een superleuke tijd aan het beleven bent. spijtig dat je oeganda niet kan komen bezoeken, hier is ook vanalles te zien. ik denk dat ik niet meer naar huis ga willen :) de mensen zijn hier zo veel chiller dan bij ons, het leven gaat hier snel maar voor de rest gaat alles vrij traag als ge begrijpt wat ik bedoel.

doet da daar nog goed in colombia
miss you`
aaike

ma zei

De integratie zoals je zelf titelt lijkt super te verlopen en daar zijn we blij om.Profiteer nog van je laatste dagen in Colombia.

anneke zei

Zaaalig!! ziet er echt super uit :)
geniet maar goe van elke minuut!
da's leuk om elke keer je blog te lezen en foto's te bezien..
Hou je goed daar en tot in september ;)
veel liefs xxx anneke